Friday 7 September 2012

Óda o croissantu

Zdravím. Croissanty mám ráda, a nestydím se za to. Ale pekárny a kavárny by se měly stydět, když ani za nic u nich nemůžu sehnat normální dobrý máslový croissant a naopak asi mix nejlepšího za nejlepší cenu croissant v Praze je z Alberta. Ano, z modrobíložlutého Alberta. Zlobte se na mě, nadávejte mi. Ale......

Tento croissant je tak populární, že jsou všechny hned pryč a tudíž Albert se snaží neustále doplňovat košo-regálek (nevím jak se tomu říká) teplými extra čerstvými croissanty. Když přes sáček držíte ten měkký, extra-aromatický, křupavý croissant, který Vás tak láskyplně zahřívá svou teplotou, tak není možné si vzít jen jeden, a nechat tam ostatní napospas jiným žroutům..


Croissant je tedy nejen vždy extra čerstvý (když pomineme fakt, že je rozpékaný), ale je hlavně vždy akorát měkký a akorát křupavý, tak, jak to ani ve slavném croissantovém PAULu neumí. V PAULu je téměř vždy studený a krusta tvrdší, a strašně se její kousky lepí na rty. Ale v Albertu je to akorát. Když pujdete pod kůru, tak naleznete úžasnou máselnou chuť, která tolik chybí u jinách výrobců. Vnitřek je měkký, ale zároveň lehce navlhlý, a se na jazyku rozplívá jako melodie harfy v uších. Jednou jsem snědla až čtyři najednou.
A nejlepší je cena, asi 7.90kč za jeden, nevím jak se liší v různých prodejnách. V Costa Coffee a PAULu mají sice relativně dobré, ale ne tak lahodné a většinou studené croissanty, a ještě za cenu cca 25kč. V pekárně ječmínek prodávejí včerejěí suchou housku s glazůrou za 16kč, ta máslo nikdy neviděla. Jinde se bojím často ochutnat, už je vidět na první pohled, že na tom croissantu něco nehraje.
Takže celkově jsem ráda za Alberta v tomto ohledu, jejich croissanty jsou opravdu moc dobré.. sice rozpékané, ale které dnes nejsou. Zkuste je anebo jestli si myslíte svoje, tak budu ráda, když mi pošlete svoje tipy na dobré croissanty :)

No comments:

Post a Comment