Monday 30 July 2012

La Gare: Rizoto na způsob paelly

Zdravím!

V pátek jsem se rozhodla jít po dlouhé době do restaurace La Gare, tentokrát na oběd. Naposled jsem tam byla s kamarádkama na malé oslavě narozenin před rokem. Malé porce, ale chuť či co jsme si daly si už nepamatuji.. Co mi ale utkvělo v paměti je účet: 870kč za tři jídla a víno. To není špatná cena, ale co následovalo bylo více než špatné.. Daly jsme na stůl papírovou tisícovku a čišník, který nás celý večer neobsluhoval misku či tácek s penězi vzal. Asi po deseti minutách se nevracel s drobými, tak jsme se mile připoměly (za á: v ČR se zbytek vždy vrací, je to slušnost a pak si člověk rozmyslí kolik nechá, to je asi jasné... a za bé: stejně jsme v plánu takové dýško - 130kč - neměly). Čišník zamumlal cosi, že si myslel, že když platíme tisícovkou, tak nechceme nic vrátit. Hotový Aristoteles. Po chvíli se vrátil s hrstí plnou mincí a hodil nám je z 40cm po našem stole, takže jsme je pak poníženě lovily po zemi. Prostě dokonalý debil. Všechno nejlepší k narozeninám Markéto, zkažený večer.

Od té doby jsem se pro jistotu La Gare vyhýbala obloukem. Minulý týden jsem ale vrátila, četla jsem, že na poledním menu je quasi-paella. Paellu jsem v ČR snad nikdy neměla, a okamžitě se mi promítla Barcelona a San Sebastian, kde jsem se cpala paellou :). S mámou jsme se tedy vydaly do La Gare a sedly jsme si na zahrádku. V létě má u mě každá restaurace se zahrádkou velké plus, obzvlášť když je člověk celý den v kanceláři. Čišník dlouho nenesl jídelní lístek, pak zapoměl utřít a uklidit stůl, a konečně jsme si po nějáké době pak objednaly: Tarte Flambée (alsaský tenký slaný koláč) se špekem a cibulí (145kč), malý míchaný salát (69kč) a Rizoto na způsob paelly (95kč). Těsně jsme minuly domácí limonádu zdarma mezi 11-12h. Čekaly jsme na oběd opravdu přes půl hodiny (prý alsaský koláč trvá cca 25min ale jsem si jistá, že u stolu vedle, kam přišli až po nás už jedli svůj Tarte Flambée... hmmmm.....). Konečně nám přinesli jídlo..


Alsaský koláč byl opravdu chutný, křupavý, akorát slaný kde směs crème fraîche a karamelizované cibule dodaly i trošku sladké chutě. Cibule byla šťavnatá, a tak stejně byl špek výborný a v ideálním množství:


Paella vypadala krásně, s čerstvýma obříma slávkama, šafránem, paella rýží, cibule, paprika, a malé krevetky. Bylo to opravdu moc chutné, přesně tak jsem to chtěla. Vše čerstvé. Akorát velikost porce byla malá i pro mě, měla jsem ještě hlad a ujídala mámě salát a tarte. Salát byl dobrý, ale nepamatuju si co tam kromě rajčat a okurky bylo. Měl dobrou šťávu - dressing.


Na závěr jsme čekaly zase velmi dlouho na zaplacení, takže místo hodinového oběda to bylo přes hodinu a tři čtvrtě. Což ve mě budí stres, že dostanu od šéfa podrážděný telefonát, že mě už dlouho shání a jsem pak celá nesvá. Ale jídlo bylo fakt super. Nevím, jestli se scéna s drobnými zase opakovala, neboť jsem musela už opravdu odejít.. ale snad ne. Ještě jsem rychle vyfotila část restaurace kde prodávají dortíčky a bagety a jiné balené jídla. To se mi líbí.


Paellu můžu moc doporučit, ale mě by stačily pouze dvě porce :) Tarte flambée byl obrovský a výborný. Určitě přijdu zas, ale čišníci budou muset být opravdu pozornější. A nakonec chci jen připomenout jak je zajimavé, kolik škody může jeden čišník, který se špatně vyspal či ráno přejel o zastávku dál, restauraci nadělit.

Rizoto na způsob paelly: 4 hvězdy z 5, 95kč
Tarte flambée s cibulí a špekem: 4,5 hvězd z 5, 145kč
Čekací lhůta: 1 hvězda z 5, 0kč (čas se totiž nedá koupit).

La Gare, V Celnici 3, Praha 1.

No comments:

Post a Comment